Friday, October 2, 2015

10 Idea Bilik Jahit di Rumah

Zaman dulu-dulu, rumah mak-mak kita mesti ada mesin jahit kan. Susah nak jumpa rumah dulu-dulu yang tiada mesin jahit. Hebatnya wanita dulu-dulu sejak zaman nabi lagi, kebanyakan wanita semua pandai menjahit baju. Yelah, zaman dahulu mana ada gedung beli belah. Nak baju semua perlu buat sendiri. Jadi wanita zaman dahulu sangat versetail. Serba boleh. Pendek kata semua boleh. 


Zaman dulu-dulu, menjahit itu satu keperluan kerana susahnya nak cari orang yang jual baju. Zaman sekarang mudah sungguh orang nak beli baju. Hujung jari pun boleh beli baju. Sekali tekan, baju dah sampai depan rumah.


Saya nak bangkitkan aura wanita-wanita hebat zaman dulu. Wanita yang serba boleh. Setiap wanita perlu pandai jahit. Baru mak mertua sayang. Bagi yang belum berkahwin boleh letak point yang kita pandai jahit, baru tinggi nilai wanita kita di mata mertua.


Saya nak bagi idea-idea untuk kekal momentum kita menjahit. Salah satunya adalah cipta ruangan jahit anda. Saya kumpulkan beberapa idea bilik jahit supaya anda rasa nak menjahit je setiap hari. Senang je bila kita dah pandai jahit. Tak susah pun sebenarnya.


Jom cipta bilik jahit kita.


Daftar kelas jahit bersama Aramaya.


Kalau anda rasa ianya berguna boleh like&share atau copy&paste ye.


Selamat menjahit.

#kelasjahit
#aramaya
#jahitbyaramaya
#jubahacut
#sharingiscaring











sumber gambar dari google

No comments:

Post a Comment