Friday, June 9, 2017

Misi Terus Berjalan

Sampaikan ilmu. Sebab itu bermulanya blog. Sangat 'oldskool' dan leceh sebenarnya nak fikir-fikir apa nak share tapi kalau kena dengan gaya, blog sangat 'awesome' untuk online. Silap haribulan, blog boleh jana duit. Tapi itu bukan matlamat asal saya.

Disebabkan memang suka menulis dan suka share apa saja yang saya belajar, baca dan apa yang bermanafaat untuk semua orang, saya mulakan blog. Bermula dengan blog yang merapu sampailah belajar dengan Puan Masayu Ahmad dan ABDR, blog semakin tersusun dan target reach meningkat. Berpeluh gak beb nak siapkan tugasan yang diberi. Tapi impian saya tercapai. Syukur.

Saya punya impian yang sangat besar walaupun saya bukan siapa-siapa. Bukan perdana menteri, bukan ketua kampung dan bukan ketua wanita mana-mana pun. Tetapi, saya ingin tinggalkan sebanyak mana ilmu yang saya dapat buat semua orang. Sharing is caring. Free knowledge dari saya.

Apa tujuan saya suka sampaikan ilmu macam tu. Simple je jawapan saya, sebab saya akan mati. Yang hidup pasti mati. Semua orang akan mati. Saya nak tinggalkan ilmu sebanyak mungkin. Supaya semua orang dapat manafaat. Semoga pahalanya terus mengalir kepada saya. Amin.

"Jika seseorang meninggal dunia, maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara (yaitu): sedekah jariyah, ilmu yang dimanfaatkan, atau do’a anak yang sholeh” (HR. Muslim no. 1631)

No comments:

Post a Comment